Rozwój firm kurierskich

Dobre firmy kurierskie
W zamierzchłych czasach przekazywano ogólnie rzecz ujmując tylko nierozbudowane korespondencje, a kurier miał do przejechania niezbyt długi dystans, zamykający się zwykle w terytorium jednego państwa. W chwili, gdy przesyłka wychodziła z kraju, to było wielkie halo. Punktualność nie była priorytetem. Nie twierdzę, że czas był dla ludzi nieistotny, po prostu powolny postęp techniczny nie umożliwiał na szybsze doręczanie. W związku z tym nierzadko miało miejsce zdarzenie, gdzie paczka dochodziła do odbiorcy z niebywałym opóźnieniem, całkowicie już nieaktualna, a od czasu do czasu nawet tu nie było pewności ? korespondencja zawieruszała się gdzieś w trasie.
Postępujące postulaty zainteresowanych napędzały gwałtowny postęp firm spedycyjnych (zobacz na przykładzie: GSL). Jeśli firma nie korzystała z świeżych nowinek technicznych upraszczających wysyłkę, i zwiększających poufność informacji, to nie miała czego szukać na rynku. Pomalutku znaczenia zaczęła nabierać rotacja wiadomości na gigantyczne odcinki, nierzadko dzielone morzami i oceanami. Jednocześnie wszystkim zaczęło zależeć na niezawodności. Firmy kurierskie zrozumiały, że powinny zacząć patrzyć w przyszłość, nie wystarczyło być przeciętnym, trzeba było stać się najlepszym, a przynajmniej dobrym.
Racją jest, że współcześnie główny przedmiot wyścigu o klientów to prędkość. Przesyłki ekspresowe są oferowane przez każdą niemal firmę spedycyjną, dlatego rywalizacja jest spora. Przynajmniej istnieje dowolność wyboru.